Pomocí tohoto jednoduchého appletu si lze osahat algoritmus pro zvýšení stupně křivky beze změny jejího tvaru. (Při vysokém počtu bodů již lze pozorovat postupnou deformaci křivky, což je ale způsobeno numerickými chybami.)
Navolíme řídící body výchozí Bézierovy kubiky postupným klikáním do pole grafu. Tlačítkem „+“ vpravo dole můžeme počet bodů zvyšovat. Standardně zaškrtnuté políčko „zobrazit předchozí body“ nám zachová předešlé řídící body a vyznačí je modře.
Potřebujeme určit řídící body Q1 až Qn+1 tak, aby se nezměnil průběh křivky s řídícími body P1 až Pn. Vzorec pro výpočet nových bodů ze starých je následující:
Krajní původní body pochopitelně zůstávají na svém místě i pro přepočtu. (Tomu by odpovídaly volby i=0 a i=n+1.)
(c) 2010, Jakub Malina, Pavel Rajmic, Ústav telekomunikací, FEKT, VUT v Brně