Catmull–Clark subdivision ve 2D

Techniky patřící do rodiny tzv. subdivision se používají v počítačové grafice pro vykreslování objektů. Složité objekty je možné pomocí subdivision aproximovat pomocí velkého množství malých segmentů – přitom jejich větší počet znamená přesnější vyjádření. Catmull–Clark subdivision patří mezi najčastěji používané algoritmy, a jeho doménou je 3D modelování. Tento aplet ukazuje algoritmus zjednodušeně ve 2D.

Na začátku aplet nabízí čtverec jakožto síť čtyř řídicích bodů. Postupným dělením pomocí Catmull–Clark subdivision se blížíme ke kruhu. (Podobně, řídící body ve 3D uspořádané do krychle generují v limitě kulový povrch.)

Ovládání: Čtyři body prvního grafu lze přesunovat pomocí myši. Subdivisions v dalších grafech se automaticky přepočítají.

(c) 2020 Zbyněk Drápela, Pavel Rajmic, Ústav telekomunikací, FEKT, VUT v Brně